Bestellen en leveren | snelle antwoorden
Bestelling retourneren
Als consument ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending tot het moment dat het pakket aan ons is overgedragen. Je kunt ervoor kiezen het pakket terug te zenden of het terug te brengen in een fysieke winkel. Dit is kosteloos voor pakketten vanuit Nederland of België. Voor overige landen zijn de kosten van retour zenden voor de klant.
Wat zit er in je ontvangen pakket?
Bij je bestelling ontvang je een aantal belangrijke documenten en labels.
- Jouw artikelen
- Je factuur (orderbevestiging)
- Retourinstructies (voor online / winkel retouren)
- Retourlabel met antwoordnummer
- Eventueel bijgevoegde flyers
Optie 1 | Retourneren via Webshop
- Plaats de artikelen in het pakket samen met de factuur en eventueel een formulier voor het bankrekeningnummer (als je jouw bestelling in een fysieke winkel hebt geplaatst).
- Sluit het pakket goed af en plak het bijgeleverde PostNL label erop.
- Breng het pakket binnen 100 dagen naar een PostNL postkantoor en vraag om een Track & Trace verzendbewijs.
Bij betaling via Riverty (AfterPay) gelden specifieke regels, en klanten moeten de originele factuur betalen binnen 14 dagen om extra kosten te vermijden. Wij kunnen niet zien of jouw factuur al is betaald. Heb je al betaald? Dan krijg jij van Riverty zelf het bedrag van de retour terug. Heb je nog niet betaald? Betaal dan de rekening alsnog en ontvang het bedrag terug van Riverty.
Optie 2 | Retourneren via winkel
- Deze optie is niet beschikbaar voor betalingen met Riverty (AfterPay) of bestellingen via Bol.com of Zalando.
- Neem de artikelen en de originele factuur mee naar de winkel.
- De winkelmedewerkers helpen bij de verwerking van de retour en klanten ontvangen contant de aankoopwaarde terug, verminderd met eventuele kortingen volgens de actievoorwaarden.
Retourvoorwaarden
- Online bestellingen binnen 100 dagen na ontvangst retourneren.
- Fysieke winkel aankopen binnen 14 dagen na aankoop retourneren.
- De originele kaartjes en labels, mits mogelijk, dienen nog bevestigd te zijn aan het artikel.
- Het artikel dient ten allen tijde ongebruikt, ongewassen & onbeschadigd te zijn.
- Ondergoed en sokken kunnen i.v.m. hygiëne niet geruild of retour genomen worden.
- Geopende cosmetica kan niet worden geretourneerd.
- Schoenen altijd in de originele onbeschadigde doos retour zenden (met een doos eromheen ter bescherming).
- Jac Hensen cadeaubonnen kunnen niet ingewisseld worden tegen contanten, ook niet bij een retourzending naar de webshop.
- Bij retourneren in de winkel altijd de originele factuur meenemen.
- Let op dat we bestellingen met Riverty(AfterPay) of via partnerplatforms als Bol.com en Zalando niet in de winkel retour nemen
Status van mijn retour
Volg je retourpakket
Bij het afleveren van je pakket bij een PostNL postkantoor ontvang je een verzendbewijs. Bewaar deze goed! Niet alleen kun je hiermee het pakket traceren door middel van de track-and-trace code op de bon. Dit is ook je bewijs van verzending. Je bent als consument namelijk zelf verantwoordelijk voor de terugzending.
Binnenkomst bij afdeling retouren
Na ontvangst van je pakket controleren we de artikelen op eventuele beschadiging of onvolledigheid. Vanuit ons krijg je geen bevestiging van aankomst, dit kun je eventueel in je PostNL app checken met behulp van jouw track-and-trace code. Je ontvangt jouw creditnota bij goedkeuring nadat het pakket is verwerkt en terugbetaald. Het verwerken van je pakket duurt tot drie dagen. Binnen 14 dagen na ontvangst wordt het retourbedrag teruggestort op de betaalrekening.
Terugbetaling
Webshop
Jac Hensen houdt een terugbetalingstermijn aan van 14 werkdagen. Meestal betalen we ruimschoots binnen de marge terug. Echter zijn wij afhankelijk van een aantal factoren, waar wij geringe invloed op hebben.
- De post | De snelheid waarmee het pakket bij ons depot binnenkomt (kan onvoorziene vertraging oplopen);
- De banken/creditcard maatschappij | De snelheid waarmee de bank/instantie het geld overmaakt naar de rekening. (kan tussen de 1 en 5 werkdagen in beslag nemen).
Fysieke winkel
In de fysieke winkel ontvang je altijd contant het aankoopbedrag terug, behalve bij de betaalmethode Riverty (AfterPay).
Door fraudegevoeligheid is het niet mogelijk om je Riverty (AfterPay) bestelling te retourneren in de winkel.
Wij streven er altijd naar zo snel mogelijk het geld over te maken. Voor vragen over de status van je terugbetaling kun je contact opnemen met onze klantenservice via telefoon, chat of e-mail.
Retourbedrag
Bij het retourneren van goederen ontvang je de aankoopwaarde van ieder retour gezonden product.